ASLINDA HER KİTAP FARKLI BİR DİYARA YOLCULUKTUR...

10 Kasım 2016 Perşembe

10 KASIM 2016



Bugün 10 Kasım. Mustafa Kemal Atatürk’ün hayata veda ettiği gün.
Ben klasik sözler yazmaya gelmedim, zaten hepimiz ne hissettiğimizi biliyoruz. Atatürk’ü anlamaktan bahsedeceğim. Bana göre Atatürk’ü anlamak onun fikirlerini, devrimlerini, ideallerini anlamaktan geçer. Onun okuduğu kitapları okumaktan ve yazdığı kitapları anlamaktan geçer.

Günümüzde Atatürkçüyüm diyen çok insan var. Ama hangisi onun inkılaplarını tam anlamıyla biliyor ve o şartlar altında böyle kararları nasıl alabildiğini anlamaya çalışıyor? Atatürkçü olmak; onun resminin basılı olduğu tişörtleri giymekten veya her yerde Ben Atatürkçüyüm diye laf atmaktan ibaret değil. Önce Türk milletinin o yıllarda nasıl şartlar altında olduğunu anlamamız sonra da Atatürk’ün kısacık ömre sığdırdığı inkılaplarını anlamamız gerekiyor. 

Gözlerinizi kapatın ve düşünün: düşman her yerde, para yok, yemek yok, ordu yok, silah yok, mermi yok, sadece gencecik evlatlar kadınlar yaşlılar var. Onlar böyle zor durumdayken Atatürk sayesinde birleştiler ve vatanı savundular. Tüm şehitlerimizin ve Atatürk’ün ruhu şad olsun!

Savaş yılları bitince bitmiş bir ülkeyi iyileştirdiler. Tarıma başlandı, köy okulları açıldı, fabrikalar açıldı. Düşünün Türkiye’de 1926 yılında Kayseri Tayyare Fabrikası açıldı. Daha savaştan yeni çıkmışlardı ve yılmadan mücadele ettiler. Türk milleti ve Atatürk hep beraber inkılaplar yaptı. Öylesine tükenmiş, hiçbir şeyi olmayan bir ülke gelişmeye başladı. 15 yıla sığdı tüm bunlar…

Allah sadece vatanımız için hizmet eden, şehit olan, gazi olan herkesten razı olsun…
*******************************************************************************
“Egemenlik, kayıtsız şartsız ulusundur.”
*
“Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.”
*
“Büyük Türk ordusu! Dünyanın hiçbir ordusunda yüreği seninkinden daha temiz ve daha sağlam bir askere rast gelinmemiştir.”
*
“Millete efendilik yoktur. Hizmet vardır. Bu millete hizmet eden onun efendisi olur.”
*
“Geçen zamana nispetle, daha çok çalışacağız. Daha az zamanda, daha büyük işler başaracağız. Bunda da muvaffak olacağımıza şüphem yoktur. Çünkü, Türk milletinin karakteri yüksektir. Türk milleti çalışkandır. Türk milleti zekidir. Çünkü Türk milleti milli birlik ve beraberlikle güçlükleri yenmesini bilmiştir.”
*
“Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın.”
*
“Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir.”
*

“İki Mustafa Kemal vardır: Biri ben, et ve kemik, geçici Mustafa Kemal… İkinci Mustafa Kemal, onu “ben” kelimesiyle ifade edemem; o, ben değil, bizdir! O, memleketin her köşesinde yeni fikir, yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı bir topluluktur. Ben, onların rüyasını temsil ediyorum. Benim teşebbüslerim, onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir. O Mustafa Kemal sizsiniz, hepinizsiniz. Geçici olmayan, yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal odur!”
*
-AMARİL-

6 yorum:

  1. Hakkı hiç ödenemeyecek dünya uluslarının kıskandığı Başkomutanım ruhun şad olsun emanetlerini ne kadar koruyup yaşatabiliyoruz bu anlamda içim çok buruk.
    Paylaşım için teşekkürler emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz tam olarak onun fikirlerine sahip çıkamıyoruz. Önce dediğim gibi analmak sonra da uygulamak gerekiyor. Ben de yorumunuz için size teşekkür ederim.;))

      Sil
  2. Güzel ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim... http://hastaliktakip.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil ;) Bu arada ben zaten yorum yapanların hepsini ziyaret ediyorum beğenirsem de takip ediyorum yani demenize gerek yoktu. Böyle kendi linkini verme şeyini sevmiyorum ama yine de takip edeceğim hatrinizi kırmamak için :)

      Sil
  3. Selamlar, sayfamıza beklerizz

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığız. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...