12 Temmuz 2017 Çarşamba

KARANLIK ZİHİNLER - ALEXANDRA BRACKEN

KARANLIK ZİHİNLER ile ilgili görsel sonucu

Yazar: Alexandra Bracken
Yayınevi : Parodi Yayınları
Çevirmen: Handan Sağlanmak
Editör : Hilal Gültekin
Sayfa Sayısı: 576
Baskı Yılı: 2014
Tür: Distopya, Fantastik


KİTAP TANITIM:

Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir,
anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar...

"Bu kitap, distopya okuyucuları için bir baş ucu kitabı olacaktır."
- School Library Journal-

"Bir solukta okuyacağınız KARANLIK ZİHİNLER'in sürükleyici anlatımı, kalbinizi durduracak bir finalle son buluyor. Öyle ki bu mükemmel üçlemenin ikinci kitabının çıkmasını her şeyden çok isteyeceksiniz."
- Publishers Weekly-



KİTAP YORUMUM:

Merhaba millet :))

Bu güzel distopya ramazandayken bitti. Sahura kadar bitiririm deyip gözüm ağrımasına rağmen okudum. Sınav döneminde istediğim kadar okuyamadim bitirdiklerim de ince kitaplardi ve kalın bir kitabı bitirmenin verdiği mutluluk harika bu hissi özlemişim ;) kitaba gelirsek...

Kız karakterimiz Ruby ve ben onu sevdim. Başta çok ürkek biriyken sonlara doğru ne kadar güçlü ve kendine güvenen biri olduğunu yani geliştiğini görüyoruz.

IAAN hastalığı belli yaşın altındaki çocukları ya öldürüyor ya da özel güçler kazandırıyor. Çok kısa zamanda milyonlarca çocuk ölüyor. Ölmeyenler devlet tarafından Kırmızı Turuncu Sarı Mavi ve Yeşil olarak kodlanıyor. Onları korkunç kamplara yerleştirip tutsak ediyorlar. Devlet güce sahip çocuklardan korkuyor. Onlara türlü işkence ve deneyler yapıyorlar. Ruby o esaret altında tam 6 yıl yaşıyor. Tabi yaşamak denirse... Bir gün hiç beklemediği şekilde oradan çıkarılıyor ve macerası başlıyor. Ruby bir Turuncu yani insanların zihnin girip onların anılarını görebiliyor hatta onları yönlendirebiliyor ve hatta anılarını silebiliyor ! Ama kendisini korumak için onu kodlayacak kişinin aklına giriyor ve bir yeşil olduğunu söylüyor böylece o kadar sene hayatta kalıyor. Çünkü devlet Kırmızı ve Turunculari çok tehlikeli bulduğu için onları ayrı tutuyor.
KARANLIK ZİHİNLER ile ilgili görsel sonucu

Ayrıca devlet bu özel güçlü çocuklari genel olarak Yunan alfabesindeki PSİ harfi ile adlandırıyor. Kitabın kapağındaki harf.

Ruby kaçarken bir gruba rastliyor. Liam, Chubs ve küçük Zu. Çok eğlenceli ve değişik bir grup. Birbirlerini korumak için her türlü şeyi yapacak kadar fedakâr hepsi. Onlar da özel güçlere sahipler tabi ki. Kamptan kaçıyorlar ve sürekli saklanarak yaşıyorlar. Ama bir efsane var Kaçak Çocuk efsanesi. Duyduklarını göre bu kişi özel çocukları devletten gizlice ailelerine ulaştırıyor ve isterlerse orda güvenli bir şekilde yaşamalarını sağlıyor. Bu grup Kaçak Çocuk a ulaşmaya çalışıyor ve onlara Ruby de katılıyor. Çünkü Kaçak Çocuk bir Turuncu. Ve Ruby yeteneklerini kontrol etmeyi öğrenmek istiyor. Her neyse kitap çok sürükleyici daha fazla şey söylersem spoi olur. Zaten çoğu kişi mutlaka bu kitabı biliyordur. Baya guzel bir distopya serisi çünkü. Diğer kitaplarını ne zaman okurum bilemiyorum. Ama Sonu acayipti. Aslında beklediğim şeyi yaptı Ruby ama yine de şaşırdım.

The Darkest Minds by compoundbreadd

Chubs okumayı seven zeki bir çocuk. Ayrıca çok eğlenceli birisi. İlk başlarda haklı olarak Ruby den şüpheleniyor ve kötü davranıyor ama sonlara doğru cidden kardeş gibi oluyorlar. İkisi de birbirlerine güveniyor. Bu güzel bir durumdu. :) Chubs Yeşil galiba.

Zu tatlı bir kız. Konuşamıyor yaşadığı bazı şeyler yüzünden. Ama ona rağmen hayat enerjisi fazla. Pembe çantası ve defteriyle bütünleşti benim kafamda. Onu çok sevdim. Kitaba sevimlilik katmış. Zu Sarı.

Liam grubun başı gibi bir şey. Betty (arabanın ismi) yi o sürüyor. Sevdikleri için fedakarlıktan kaçınmayan bir. O Mavi. Ya Liam i sevdim ama bilemiyorum pek fazla değil nedense. Aslında bu kaçak çocuk u tanıyınca başladı. Liam her ne kadar çok iyi olsa da onun gölgesinde kalmış gibi hissettim. Bakalım ilerleyen kitaplarda ne olacak ? 

Kaçak Çocuk hiç beklemediğim biri çıktı. Çok güçlü bir Turuncu. Onunla olan çocuklar ona güveniyor ve kampta onun dediklerini yapıyor. Ruby ye karşı da iyiydi ama sonradan her şey karıştı. Olay hiç beklemediğim yerlere geldi. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Her şey karıştı gerçekten...
hellhounds-and-goldink:  The darkest minds fanart with my fav gold ink

Yani sonuç olarak distopya okumak isteyenler elinden bırakmak istemeyecekleri bir kitap arıyorlarsa bu onlara göre :)

Kitapta kime güveneceğimi şaşırdım. Her grupta kötü şeyler var nerdeyse. En iyisi Ruby ve diğerlerinin birbirlerini bırakmamalarıydı. Ama bu biraz zor.

Renklere gelirsek ;

Kırmızı: Ateş oluşturma
Turuncu: Zihin kontrol etme
Sarı: Elektriği kontrol edebilme
Mavi: Telekinezi (canlı veya cansızlari hareket ettirme)
Yeşil: Üstün Zeka

KARANLIK ZİHİNLER PARODİ ile ilgili görsel sonucu

Bence oluşturulan dünya güzel. Ama çok tehlikeli. Bir yanda devlet bir yanda Çocuk Birliği bir yanda ayrı ayrı grup çocuklar derken ortam karışık...

Ruby nin zihin kontrol etmeyi istememesi çok doğaldı. Başkasının zihnine girmek güzel gözükse bile korkunç bir şey. Oraya girince en özel anıları görüyorsun. Hatta yanlışlıkla o anıları yok ediyorsun. Onun anılarinda kaybolmak var bir de bu dehşet verici. Her ne olursa olsun bazı şeyler özel kalmalı. İnsan en güvendiği kişiye bile kendini tamamen açmamalı. Çünkü zamanin ne göstereceği belli değil Hele şu zamanda kimseye güven olmuyor herkes sırtından vurmakla meşgul. Bir insanin zihnimize girebileceğini bilmek iğrenç olurdu. Çünkü en hassas yanlarımızı bulurdu ve savunmasız kalırdık... İyi ki böyle şeyler yok. Özel güçler iyi görünebilir ama gerçekten korkutucu.

İlginç bir şeyler okumak isteyenler bu seriye başlasın. Ruby yeni bir şeyler öğrenirken onunla birlikte ben de sorguladım. Acaba yapması mi daha iyi yoksa yapmaması mi? Ama o dünyada hayatta kalması için güçleri gerekli.
Kaliteli bir distopya olmuş. Kendini okutturuyor. Heyecanlı, sürükleyici, biraz duygusal.
Bugün bir tane daha kitap yorumu ekleyeceğim. Bu aralar aktif olmayı istiyorum. Bitirdiğim ve yorumlanması gereken çok kitap var takipte kalın :))


-Amaril-



6 yorum:

  1. Bu tüe kitaplari cok seviyorum sende harika anlatmissin kiii :) kalemine saglk 💕😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok teşekkürler :)) ama ben yeterince iyi anlatamadım. Malum uzun zamandır kitap yorumu yapmıyorum biraz paslanmışım 😂😂 bir gün sizde okursunuz insallah bu seriyi :))

      Sil
  2. İlginç bir konu gerçekten. Okumam gerekenlerden sonra sıra gelir mi bilmiyorum. Belki de, neden olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gelebilir ☺ evet konusu güzel ilgi çekici ;))

      Sil
  3. Aa şu anda sonradan çıkan dördüncü kitabını okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah siz benden hızlısınız. Hangi kitabi diziyi yazsam biliyorsunuz Handan abla ☺😊 Harikasınız ;))

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...